نما

چهارشنبه 17 شهريور 1395
10:00
bestchoob

در ساختمان سازی به قسمت بیرونی یک بنا,نما گفته می شود.

در طراحی یک ساختمان ,نمای ساختمان مهم ترین بخش آن به شمار می رود زیرا نما چهار چوب کار برای بقیه اجزا و قسمت های ساختمان را مشخص می کند.

برخی از نما ها ارزش تاریخی دارند و بعضی ارزش هنری و گاهی نیز بعضی از نما ها ترکیبی از تاریخ و هنر را با هم دارا می باشند.

به همین دلیل برخی از قوانین مصرانه و سخت گیرانه برای حفظ و نگهداری نماهای با ارزش تاریخی و هنری تهیه و تصویب شده اند.

انتظارات از نماسازی عمومآ به چهار دسته تقسیم می شوند:

1.حفاظت

2.ایجاد ارتباط

3.معرفی

4.جزیی از یک فضای شهری

هرچند که به دلیل ساختار فرهنگی و سیاسی ایران تا اواخر قرن نوزدهم نماها کاملآ خصوصی و داخلی بود و نما زیاد در چشم نبود ولی از اواخر این قرن تغییرات در نماسازی آرام آرام ظاهر شد به گونه ای که اکنون نمای یک بنا جز لاینفک و بسیار مهم در امر ساختمان می باشد و به گونه ای می توان گفت ظرافت کاری درآن ,چنان مهم شده که توجه به ساختار های ساختمان از قبیل اسکلت و سفت کاری را تحت تاثیر قرار داده است.

امروزه نماهایخارجی و نیز داخلی ساختمان ها برای بعضی به نشانه و آرمی برای تعیین جایگاه و طبقه اجتماعی تبدیل گشته است.

در امر نما سازی به علت قرار گرفتن در برابر شرایط متنوع و گوناگون جوی و گاهآ تغییرات شدید آب و هوایی باید در انتخاب مصالح و جنس و متریال و مواد بکار رفته دقت زیادی داشت تا نما هم کارکردهای اجتماعی خود را انجام دهد و هم نقش کارکرد های ساختمانی خود را مانند عایق بودن و سبک سازی ساختمان و … به درستی انجام دهد.

از انواع نماها میتوان به نماهای سنگی ,شیشه ای,آلومنیومی,و چوبی اشاره کرد.

به جرآت می توان گفت نمای چوبی ساختمان از بهترین و زیباترین نوع نماها می باشد که تمام کارکردهای ساختمانی ,مهندسی,اجتماعی خود را به درستی اجرا می کند.


[ بازدید : 599 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به bestchoob.avablog.ir است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]